Vandaag vertrekken we op vakantie naar Gouvia wat op het eiland Korfoe. Korfoe ligt in het noordwesten van Griekenland, zo noordelijk dat het deels voor de kust van Albanië en deels voor die van Griekenland zelf ligt. De kortste afstand tot Albanië is slechts twee kilometer.

We hadden geregeld dat we bij Schiphol overdekt konden parkeren in de nieuwe parkeergarage bij P3. Dat is ideaal want je staat lekker dicht bij waar de bussen vertrekken en je kunt gemakkelijk je auto terugvinden later. Als je met Transavia vliegt dan kun je bovendien op P3 al inchecken zodat je niet je koffers hoeft mee te nemen in de bus naar de vertrekhal.

De vlucht ging prima en binnen 3 uur waren we op Korfoe. De transfer vanuit het vliegtuig was ook maar een half uurtje voordat we bij ons Spyridoula Appartementen Complex arriveerden.

Ons 2 kamer appartement was een stuk groter dan we gewend zijn in Griekenland en we waren dan ook aangenaam verrast.

Na het deponeren van alle bagage en even uitrusten zijn we naar de buitenbar/taverna gegaan om onze eerste Pita Gyros te eten.

Hier ervaarden we al meteen de geweldige vriendelijke en gastvrije familie Argyros die het complex beheerd. Zo kregen we na het eten een gratis Kumquat likeur (van de velen die we hier tijdens de vakantie kregen).

Korfoe is een groen eiland wat meteen ook in houdt dat er vele muggen zijn. Om ergere overlast te voorkomen hebben we meteen bij de eigenaar een muggen verdelger aangeschaft (Euro 8,00).

‘s Avonds hebben we nog een klein rondje gelopen en zagen dat het vuilnis probleem nog niet helemaal was opgelost in Korfoe (vanwege stakingen).

We zagen wel dat in de loop van de week de afval berg verminderde, dus daar werd aan gewerkt. Tijdens onze wandeling zagen we dat vlakbij Spyridoula een grote supermarkt is, dus dat is handig.

Tijdens onze wandeltochtje hadden we een mooi uitzicht op de haven van Kontokali.

Na de wandeling hebben we nog gegeten bij de Bar/Taverna van Spyridoula. Het viel op dat de keuze hier groot is, de prijs laag en de kwaliteit van het eten hoog.

Kortom we hebben een zeer goede eerste dag gehad van onze vakantie.