Vandaag vertrokken we eindelijk op vakantie naar het Griekse eiland Kos. We wilden graag op tijd op Schiphol zijn, dus we vertrokken ‘s morgens al om 01:45 uur.

Op Schiphol aangekomen hebben we eerst de auto op Lang Parkeren P3 gezet. Hierna zijn we met de Shuttlebus naar de vertrekhal gebracht om vervolgens onze koffer (maar 1!) af te geven bij het Baggage Dropoff point van Transavia.

We hadden nog wat tijd over en sommige hadden al wat honger, dus we zijn toen een hapje gaan eten.
De vlucht vertrok stipt op tijd om 06:00 uur en 3½ uur later waren we dan ook op Kos. Hier was het echter ondertussen al 10:30 uur daar Griekenland +1 uur tijdsverschil heeft met Nederland.

Na het ophalen van onze koffer konden we onze reispapieren in ontvangst nemen van de hostess van OAD en naar de bus lopen die ons naar ons appartement zou brengen. Dit was een rit van ongeveer 1¼ uur vanwege de vele stops voor het afzetten van andere reizigers bij andere appartementen en hotels.

Snel onze koffer in het appartement zetten zodat de kinderen de bikini aan konden doen voor het zwembad van het appartement en hier een lekker duik in te maken. Ondertussen genoten wij van een drankje bij de poolbar aan de rand van het zwembad.
Nadat de kinderen wat waren afgekoeld, hebben we een kleine snack genomen. In Griekenland eten ze namelijk altijd erg laat en dat stuk kon niet iedereen ‘overbruggen’. De Pita Gyros smaakte overheerlijk bij ons terwijl de kinderen genoten van een lekkere tosti/sandwich.
Het was toen nog redelijk vroeg (17:30 uur), dus het leek ons wel een goed idee om alvast wat te gaan oriënteren en richting het centrum van Kos stad te lopen. Dit was werkelijk heel dicht bij: binnen 10 minuten stonden we in het centrum bij de haven. Hier heb je allerlei leuke terrasjes en eet-tentjes (en veel winkeltjes :-(). Hier komen we vast nog terug.

Het was echter nu behoorlijk warm (32º graden Celcius) en we waren al redelijk moe. We besloten dan ook om weer terug te lopen naar ons appartement om met z’n allen een koele duik in het zwembad te nemen.

Hier hebben we lekker 1 uur in het water gezeten om vervolgens te gaan omkleden voor het avondeten. Zo rond 20:00 uur zijn we richting het centrum van Kos Stad gelopen. De kinderen waren nu echter zo moe na een lange dag, dat we niet lang hebben nagetafeld.
Gauw terug naar ons appartement en naar bed, zodat we morgen misschien wat beter uitgerust zijn.